Lite bloggtorka

Jag har ungefär en miljon andra saker på min att-göra-lista så det har blivit lite tyst här känner jag.

Kan dock bjuda er på dagens ris som går till bokia i Kristianstad. REA!? Knappast... Skulle köpa en rea-bok där så såg jag att det satt en annan prislapp under rea-prislappen... Den förbenade boken var HÖJD med 20 kronor lagom till bokrean. Mygel javisst. Började kolla lite och upptäkte snabbt att det var rätt många böcker där med samma fenomen... Men folk shoppade ju ändå - för gul prislapp betyder ju rea och då är det ju billigt... Eller?

Jag la tillbaka boken. Ska kolla efter den på adlibris eller Åhléns istället. Självklart tror jag att även de kör med såna fulingar när det är "rea" men de har iaf vett att ta bort den gamla prislappen innan så man slipper vara irriterad för det.

Var och fikade med min dotter idag. Bara vi två. Mysigt värre... Vi gick på Duvanders, vilket jag insåg var helt toppen om man bara ska gå ut med sin bebis för en mysig stund. Främst för att de har grymt bra fika där och det är inte så kaotiskt där utan rätt behaglig servering utan att det blir stelt... Sen har de ett bra skötbord (något man en dag insåg vikten av!) och SMAKPROVER på sina bröd och bullar - vilket blir en UTMÄRKT egen bulle till ungen!

Alice fick alltså en "egen" bulle när vi fikade... Ett gratis smakprov som hon kunde smula med och tugga lite på. Hon var jättelycklig där hon satt och studsade som en liten gummiboll i barnstolen. Köpte henne dessutom en festis och konstaterade att hon är en knasig unge... Hon kan minsann suga upp dricka genom ett sugrör från en tetraförpackning, men hon äter inte ur nappflaska. Mammas lilla skitunge.


Lite bilder... För dagbok när det händer något roligt i våra liv - böcker som sedan Alice ska få när hon fyller 25 eller får egna barn om det inträffar innan 25. Sen en liten glimt av hur duktig hon är på att stå för att kunna se ut i vardagsrummet... Hennes tänder i överkäken, pappa åker rulltrappa med henne... och lite smått o gott.


Har även shoppat badblöja till tjejen nu och hela familjen ska dra iväg och bada nån dag snart. INTE i varmvattenbassängen. Fjantigt dyrt när det inte ens är nödvändigt... Pratat med såna som har koll och fått veta att tivolibadets barnbassäng och grunda delen av stora håller tillräcklig temperatur (de sa vad det var men nu minns jag minsann inte exakt och vill inte ljuga) för att kunna bada där istället. Garanterat mindre baciller också i det lite kallare vattnet... Och som sagt billigare så man kan gå oftare för man är inte precis rik på föräldrapenningen!

Ska iaf bli kul att åka och bada allihop. Alice älskar att plaska och skvätta vatten och hennes pappa har ju inte fått chansen att bada med henne innan.

Nu ska jag öppna ett nytt inlägg, skriva om en dödssynd och sen gå och lägga mig! Nattinatt

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Mja, tivolibadet i K-stad har 28 grader i övrigt vatten, ca 30-31 i barnbassängen och i varmvatten är det 37-38 grader och barn under 1 år ska helst bada i vatten som är varmare än 34 grader.

2011-03-01 @ 21:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0