Att sluta amma

Min dotter ÄLSKAR att amma. MEN! Hon börjar bli stor nu. Det är dags att trappa ner och sluta, något som vore så mycket lättare om hon tagit flaska.

En annan sak är saknaden... Ja, givetvis ska jag inte överge mitt barn för hon släpper mitt bröst... Men det är ändå något speciellt med de där stunderna. Speciellt på kvällen... När vi kryper upp i soffan under en filt och precis har läst godnattsaga och hon äter... Så klappar jag henne på huvudet och smeker de små runda kinderna och berättar hur fin och underbar hon är och ibland släpper hon taget några sekunder för att le... Och så håller hon hårt fast i mig med sina små händer medan hon smackar så nöjt...

Åh, jag kommer sakna det. Det är ändå något som är mellan henne och mig som INGEN kan ersätta på något sätt. Hur bra hennes pappa än är, så är det ändå mamma som ammat och myst. Nu får det bli saga och kramar istället. De kan dock någon annan också lösa... Mamma blir svartsjuk! :)

Någon som haft en knatte som vägrat flaska och gröt? Hur gjorde då ni när ni slutade amma?



Det har inte alltid varit mysigt att amma - jag minns första dagarna!!


Kommentarer
Postat av: michelle

ja fy satan vad dem första veckorna sved i patten=) Vänta tills hon börjat bita med sina 6 tänder i bröstvårtan, då kommer det nog inte vara så svårt att sluta.

2011-03-15 @ 08:30:36
URL: http://rosenstedt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lycka till med flaskan, det dröjer inte länge innan hon tar den utan att kinka.

Kram från mormor Bettan

2011-03-15 @ 12:29:06
Postat av: Anonym

Men hur gammal är di ndotter? Du kan ju fortsätta amma länge, WHO rekommenderar ju upp till 2 år. Om ni båda trivs med det, varför sluta?=)

2011-03-15 @ 18:20:09
Postat av: sandra

Kan du inte skriva när och vad hon äter nu om dagarna?

2011-03-16 @ 08:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0