Alices matvanor

sandra om Att sluta amma:
Kan du inte skriva när och vad hon äter nu om dagarna?

Givetvis kan jag det.
Alice vaknar kring 6-7 på morgonen och då brukar jag amma henne i hopp om att hon en vacker dag ska somna om och sova till 11... Det har hittills aldrig hänt. Oftast äter hon knappt alls denna tiden, utan har fullt upp att vara klarvaken, sjunga och jaga hunden.

Sen äter hon järnberikad baby-yoghurt vid 8-9 och en smörgås (och lite vatten)

Sen klockan 12 serveras lunch bestående av vad huset har att erbjuda... idag micrade vi köttfärssås som fanns kvar sen mitt senaste storkok och så kokade jag makaroner till det, sen fick hon lite fruktpuré (järnberikad) och till sist en äppelhalva att gnaga på (hon älskar granny smith-äpplen!)

Mellis kring 14, något mest för humöret... En frukt eller ett kex eller så...

Middag kring 16-17; Idag blir det fiskpaket i ugn (micrar tjocka potaisskivor typ 4 min, lägger dem på folie... Lägger på en rejäl bit torsk, hackade morötter, kålrot, rotselleri och MASSOR av smör, sen får det åka ugn i 40 min och sen har vi middag både jag och Alice)

Sen brukar hon amma igen när det är läggdags kring 19...

Kommentarer
Postat av: Brita

morot?!!!!!

2011-03-16 @ 17:24:59
Postat av: Nilla

Brita: Ja, men de får bli stora bitar så mamman kan peta bort dem till sig och istället mosa dem till Alice... Morot är dödligt gott.

2011-03-16 @ 18:37:33
URL: http://motherofalice.blogg.se/
Postat av: Brita

bara inte mamman sätter dem i halsen och dör stora allergidöden.

2011-03-16 @ 20:18:09
Postat av: Sandra

Måste säga att det är en bra blogg du har.

Kul att läsa!

Jag har själv en son som är född den 11aug, samma dag som din Alice. Fast min son var lite tidig, hade BF 4sep (föddes i vecka 37).

2011-03-16 @ 21:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0