Lite bilder från Alice dag igår kommer

Tog lite bilder från vår roadtrip igår... Men med Johans mobil eftersom mina telefoner flippade ur när jag skulle avaktivera mitt vanliga simkort för att istället använda microsimkortet i i-fånen (ja, de betedde sig så illa att de fick stanna i bilen när vi hade roligt!)

Och Johan är inte hemma nu, så jag får lägga in det ikväll istället.

Antihögeffektiv idag. Jag har inte gjort ett skit vill säga. Jag ska dock dammsuga och hämta in tvätten som jag hängde ut igårkväll och jag har ringt och bokat om Alices tandläkartid så även jag får följa med; nu blir det inte förrän efter midsommar, men de tittar ju inte ens i munnen om jag förstått det rätt så jag tycker inte det känns superviktigt att skynda sig dit. Vi sköter hennes tänder dagligen ändå.

Imorrn blir det grillkväll här. Kommer lite goda vänner... Ska nog bli kul. Är dock förbannat trött KONSTANT av någon dum anledning så jag är inte supersocial. Huvudet känns som en bunke rumstempererat margarin. Men men, jag får väl snorta socker och sätta IV-dropp med cola så blir jag lite sötspeedad imorrn ändå ska ni se!

Iaf så blir vi 8-10 vuxna nånting... Beror lite på om Jimmy får fripass att komma (haha, där har vi en make som vet sin plats! Way to go, M!) och om Boel orkar efter jobbet... Och därutöver 4-5 (beror ju på Jimmy om Thyra kommer) småttingar som kan gå bärsärk på altanen.

Jag ville skriva på inbjudan "...Ta med ett soligt humör och en krukväxt!" men Johan tyckte att det var oförskämt att skriva och att våra vänner inte är såna som man skriver så till, men eftersom nästan alla av er läser här så ställer jag frågan öppet:

Är det oförskämt att skriva att gäster ska ta med en blomma i levande format när de blir inbjudna på grillfest?

Jag har själv varit på ett sånt kalas en gång och tyckte det var toppen... Istället för att komma med en vinflaska eller en halvdöd bukett tulpaner så hade alla med sig krukväxter av olika format! Smidigt!

Nu vaknade A.
Ha de!

Kommentarer
Postat av: Mormor Bettan

Visst kan skriva att alla tar med en krukväxt, låter som en jättebra idé´, tänk vad fint det blir på er fina altan med lite blommor. Lycka till med festen, nu ska vi åka upp till torpet och sätta lite rädisfrön, blir gott att knapra på om ett tag.

Ses om några veckor (längtar) kramar från oss båda

2011-06-03 @ 11:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0