Det kostar att ligga på topp!

Idag kom skattepengarna... Och precis som jag lovade min dotter så körde vi direkt in på kids corner och köpte den här:



En ny, fin bilstol! Inte bara det - det är dessutom den bästa på marknaden enligt flera test jag kollade innan samt att den är grymmers bekväm för henne att åka i, något vi värderar högt då vi åker en hel del bil.

Mycket nöjd med vårt köp, ska bli grymt skönt att hon slipper åka babyskyddet mer för hon har varit på gränsen till för stor för det nu ett tag. Nu är vi redo för vår midsommarresa!! Norrland - snart kommer vi!

Alice var helt slut nu när vi kom hem... Vi åt lite kyckling och ris och sen somnade hon i soffan kring 18. Hade inte hjärta att väcka henne så sent så jag bar in henne i sängen redan då så får vi se om hon vaknar 5 istället imorrn då. Hon har sovit lite dåligt nu några nätter, vet inte om hon vaknar av de oväder som dragit över oss eller om hon drömmer mardrömmar. Det enda vi (läs: hennes pappa) kan göra är att finnas där, vagga lite och trösta.

Ja, för hör och häpna! Jag har inte klivit upp en enda gång nattetid sedan jag började jobba! Johan tar sin uppgift som hemma-man på fullt allvar och masar sig minsann upp på nätterna! Något som hans fru gillar. Mer sömn åt mammor!

Började baka kladdkakemuffins, men upptäckte precis att alla bullformar är slut! Jag som hade så mycket såna... Måste ha råkat kasta dem. Har stora cupcake-formar hemma, men kladdmuffinsarna blir inte bra i dem - de blir härligt seg-kladdiga i bullformarna, något jag inte alls lyckas återskapa i något annat. Får väl köra en runda när maken kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra att ni köpt en bra bilstol så att lillan kan åka bekvämt när hon ska hälsa på mormor o morfar, hoppas den passar bra i vår bil också så att vi kan låna lilla pyret massor i sommar ;)

2011-06-09 @ 22:01:37
Postat av: Sandra

Vilka test har du kollat in?

Har du länk?

Vi är nämligen på jakt efter en ny till vår son.

2011-06-10 @ 16:08:56
Postat av: michelle

Jättefin!

2011-06-12 @ 19:04:01
Postat av: Sophie

Den där tittade vi på, genom att den har isofix. Men den räcker bara till 18kg. De andra bilstolarna i den "gruppen" räcker upp till 25kg. De är ganska så många extra kilon på samma typ av stol i samma säkerhetsklass. Säkrast är ju om man har bilbarnstolen i mitten av bilen oavsett stol :)

2011-06-13 @ 08:20:19
URL: http://ljuvt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0