Det här är Alice

Det här är Alice. Alice är tio månader. Hon vill gärna att hennes mamma kommer hem efter jobbet!

Ja... Det kan ni ju tänka på, alla ni blockmongon där ute som uppenbarligen hittade era körkort i flingpaket!

Hur förbenat svårt är det för vuxna (för det hoppas jag innerligt att alla som kör är!) människor att hålla en rimlig hastighet, hålla avstånd till bilen framför och FÖR GUDSSKULL; slänga en blick i döda vinkeln INNAN man kastar sig ut i omkörningsfilen!!

Ibland önskar jag att jag vore polis istället. Då hade jag stannat er, slagit er med en käpp och sen KÄKAT UPP era fling-körkort.

Oftast önskar jag ännu mer att en riktig polis ska stå bakom nästa krön och plocka er, så jag kan tuta och vinka sen när jag kör förbi.

Kan dessutom dela med mig av lite fysisk fakta:

-Man kommer inte fram snabbare för att man ligger 4 cm bakom bilen framför... Du är bakom, lev med det tills det kommer en lämplig plats att köra om. Fast helst borde du bara stanna på närmaste p-ficka och ge dig själv stryk.

Nu är min sena lunchrast slut. Ska fortsätta jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0