Svulleri

Så var det dags igen. Sist var när Alice fyllde ett. Då grillade vi nasse hel.

Idag kom nasses mamma hem till familjen Mattisson och därmed har vi mat ett bra tag framöver! Båda frysarna är fulla av karré, kotletter, filé, revben och skinkstek... och massa annat göttigt. Och en knorr till Mika såklart!!

Ja, inte tusan svälter vi här iaf! Vårt största problem idag har varit hur tusan vi ska lyckas förvara allt kött och att portionera upp det i fryspåsar.

Någon som vill komma och äta söndagsstek nån dag?? ;)

Fick iaf köra och köpa nya fryspåsar... Åkte till närmaste affär; Willys på långebro. Insåg snabbt att jag skulle kört till Maxi direkt. Det är mycket trevligare!! Den känslan kom redan när jag parkerade och kollade in i bilen bredvid min... Det skralade ut orientalisk musik, så det var oundvikligt att blicken drogs dit. Iaf för en nyfiken ful tant som mig. Där satt två små barn i baksätet, max 5 år den äldsta, och fram satt en kvinna (mamman?) och RÖKTE! I bilen!!! Så fruktansvärt vidrigt. Okej att man sabbar sitt eget liv... och fine, sabba bilen också... Men att utsätta sina barn för det. Det kan jag omöjligen sympatisera med!! Där satt de små, instängda i en liten rökfylld skitbil.

Jag blir tokig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

-.-

2011-12-05 @ 23:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0