Otacksamt slit

Nu har jag julstädat... Jag har julstädat i snart 4 veckor och det är fortfarande råskitigt här! Jag begriper inte hur det kan vara så!? Och eftersom jag promt vägrar att ställa in en julgran i ett skitigt hem, så verkar det inte bli någon gran här i år. Kanske lika bra eftersom vårat barn äter pynt. Och ljus. Det är tuggmärken på ljusen i vår adventsljusstake, men det enda jag känner för det är att det är tur att vi inte har en klassisk med mossa och små sväljstora flugsvampar.

Jo, egentligen förstår jag varför det är lortigt. Vi pratade om det på fikat på jobbet idag... Fenomenet kallas småbarn.

När man har barn mellan 1 och 8 år är aldrig ens hem riktigt rent konstaterade vi. Knappt ens hälsosäkert. Men samtidigt finner man sig i det... "Det känns inte alls konstigt längre att snabbt borsta bort gruset under fötterna innan man kliver i sängen" som någon sa.

Jag är mest glad för min levande dammsugare Mika. Vår julgrishund som håller efter matnedfall på golvet... Ja, så länge det inte är grönsaker förstås. Jag efterlyser därför en lösning även för sallad här.

Var inne på Media Markt förra helgen. Fastnade vid hyllan med dammsugare... Vid robotdammsugaren. Det måste ju vara varje förälders dröm! En liten rund sötnos som kör runt och städar hela tiden! Me want!

Tänkte visa den... men media markt har en kass hemsida... Hittade den däremot på elgiganten - billigare dessutom ;) så ni som vill se vad jag menar kan kolla HÄR! Jag menar... En dammsugare som sköter sig själv... Som städar ÅT mig! "Tack vare ett kartsystem kan NaviBoten ta 30 bilder per sekund med den inbyggda kameran och skapa en karta över ditt hem." Som kartnörd kan jag inte mer än buga mig för denna! Min hjälte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0