Semesteeeeeer!!

Jeii, nu när alla andra börjar återvända till sina arbeten är det min tur att slöa på sofflocket! Jag har en veckas välbehövd semester nu... Inte för att jag kommer hinna vila upp mig direkt, men nu har jag lite mer tid till att baka, städa och fixa inför kalaset.

Ja... För på torsdag kl 13.31 är det precis ETT år sedan jag blev mamma till den här:


Här har hon ätit själv... Hon fick smaka bruna bönor och fläsk och älskade det!

MEN innan tordag är det en till viktig födelsedag! Imorgon! Förra året var det en vän som hotade mig duktigt att jag inte fick föda den sjätte - för den dagen var upptagen! Och det är den!!

Imorrn blir tant Brita, the kontapler, SKITGAMMAL!!!

Grattis älskade vän, jag firar dig när vi ses nästa helg.

Och apropå fest... Jag har kalasat lite sedan sist jag bilduppdaterade!


Det blev en kort, men trevlig, utekväll med Joan!


...och så var vi ju på Jimmy och Michelles bröllop!

Fint ska det vara!

Och på tal om fint (jag gillar att skriva "på tal om...") så får jag väl bjuda på gårdagens lunchutsikt:

Båstad! Vacker plats... Säkerligen värt ett semesterbesök i framtiden när Alice är lite större och uppskattar det. Dagens lunch intogs vid smygehuk, sveriges sydligaste spets... Även det en vacker plats som kommer att besökas i framtiden i semestersyfte.


Nu ska jag gå och mysa med mina småtjejer... och Johan såklart... Och kanske göra en kakdeg. Men den här gången skriver jag "ärtor" på kakburken innan jag lägger den i frysen - så där är kakor kvar när jag behöver dem!

Semeeeeester!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0