Paprikabullar

Bakat. Skulle bli kanelbullar... Hade gjort deg, väntat snällt under jästiden, kavlat ut och smörat och sockrat... och strött kanel? Ja, det trodde jag iaf. Men sen luktade det väldigt konstigt, så jag läste på burken en extra gång och såg att jag minsann inte alls hade strött kanel på min deg, utan paprikapulver!

Förbannat att alla burkar ska se likadana ut!

Jaja, nu hinner jag inte göra om och göra rätt iaf, för jag ska hämta Johan i Vittskövle och sen är vi minsann bjudna till Fjälkinge på middag!  Ska packa lite smått och gott för det nalkas bebis där vi ska... Och är det något vi har - så är det bebissaker! Tänkte ge bort sängmobilen... Den med Pingu som Johan så prompt skulle ha. Som vi aldrig använde. Så kanske den iaf kommer till användning där och inte är helt bortkastad!

:) Många andra saker vill jag gärna behålla... Men man kan ju inte spara allt. Vi får ta en snabbrensning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0