Kalasbilder!

Så var det första året avklarat. Det känns som det var förra veckan som vi kom hem med vårt lilla knyte... Jag minns när vi knappt vågade lyfta upp henne. Nu trillar hon när hon springer snabbare än benen hinner med och både jag och Johan ropar bara "Upp igen, tjejen!" That's life. Här kommer lite bilder från kalaset. Alices mormor och mormor Bettan (min mormor) har säkert fler fina bilder, men de får ni se om ni kommer hit i framtiden och kollar i det album som jag ska sätta ihop från kalaset till Alice. Tänkte göra ett varje år så får hon dem när hon fyller 18.


Det började redan kvällen innan med att moster Moa skulle klippa min make... Hennes onda skratt ekade i huset och svetten rann från Johan när hon började klippa vilt med saxen.


Kanske med all rätt, för han blev ju "sådär" fin... hehe. Någon mer som vill anlita syrran som frisör?? Maila i så fall!

Han har trots allt sina öron kvar!


Så kom födelsedagsmorgonen... Mamma, pappa, mormor, morfar, mormor Bettan, Nisse, Fredrik, Marcus och Moa stämde upp i sång och Alice diggade. Sen fick hon en egen miniatyr av den stora hallonfromagetårtan som vi andra skulle äta.


Hon fick massor av paket... Bland annat denna fotboll från "gammelmoster" som hon kramade och blev superlycklig över!


Sen fick hon en UNDERBAR (märk ironi!) leksak från mormor och morfar... En ankfamilj som kvackar och vaggar. Jag har redan hunnit bli smått vansinnig av kvackmelodin. Men men - Alice är iaf lycklig!

Hon fick massa annat fint på morgonen också, men allt kan jag ju inte lägga upp bild på här... Kan dock hedersnämna två saker som hon redan hunnit driva sin mor till vansinne med och det är ju gräsklipparen som låter (tack och lov en utomhusleksak) och hennes fina bobbycar som kommer dundrandes i perfekt jag-kör-av-dina-hälsenor-höjd :) Alice älskar båda sakerna och det är huvudsaken!


När man är ett år så är man dessutom stor nog att vara med och spela kort med de andra tjejerna innan det är läggdags...


Dagen efter (igår alltså) var det dags för Alices första födelsedagskalas! Så strax före 8 på morgonen kom Patrik med den här bruden...


Nästan 10 timmar senare...
Dags för grisfest!! För det har väl alla barn när de fyller ett?? Hehe...


Släkt och vänner kom med massor av paket och kärlek... (det stora paketet bredvid Alice var en gunghäst från faster Lotta med familj... Alice ÄLSKAR den och har själv klättrat upp på den flera gånger idag)


"Tack tack" sa vår artiga lilla flicka när hon fick paketen...


Sen åt vi... På barntallrikar allihop såklart! Är det barnkalas så är det!


Johan och Per


Lek på gräsmattan med nya sakerna


Alices bästa vän var givetvis också med på kalaset... Men hon fick sitta under bordet.


FRU Michelle...


Julia och bröllopsfotografen...


Alice fick första biten av födelsedagstårtan


Kvällens mästerkock


Man kan ju gissa vad Mio tänker...


Alices kusin Tim...


Långbordet när det började skymma... Sen lades kameran undan och festen fortsatte in på natten. Födelsedagsbarnet däckade dock strax innan nio.

Ni som har fina bilder från Alices kalas får gärna maila dem till mig, så jag kan framkalla dem och sätta in i hennes album.

Tusen tack till alla gäster!

Extra tack till Alices morföräldrar, morsyskon, mormor Bettan, Nisse, Patrik och Brita - utan er hjälp hade kalaset aldrig blivit så bra som det blev!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack själv för att vi fick vara med denna underbara dag och för den härliga vecka vi fick tillsammans. Längtar redan tills vi träffas nästa gång, även om det känns länge så vet jag ju att tidden går fort. Älskar er alla KRAAAAM <3<3

2011-08-15 @ 19:18:40
Postat av: helena

hej nilla! vad är din mejladress då? jag har lagt in alla bilderna jag tog på mammas dator (min e pajj) så jag kan skicka dem till dig. kram michelle

2011-08-16 @ 21:42:47
Postat av: Anna

Fin klippning ;-)

2011-08-17 @ 18:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0