God natt, Alice

Jag nattad min Alice ikväll... Och när hon låg där i mina armar och somnade ifrån sin välling så insåg jag att de dagar hon kan ligga så är räknade. Snart är hon stor. Snart är hon självständig och stark. Snart behöver hon inte sin mammas trygga famn på kvällen längre för att kunna somna gott.

Var tog mitt lilla knyte vägen? Den lilla skrynkliga rosa saken som jag fick med mig hem från bb... Kvar nu är en tuff liten tjej med stora blå ögon och solblekt hår. En liten tjej som springer, skriker när hon blir arg och smäller med saker. En liten tjej som äter själv, kan dra på sin egen byxblöja och borstar sina egna tänder.

Var tog min bebis vägen!?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja tänk vad det här året gått fort, minns med ett leende på läppen hur Johan ringde och sa att det blev en liten tjej. Men hon kommer att vilja ha sin mammas trygga famn innan hon ska sova länge till. Snart kommer den tid då hon somnar gott till dina sagoberättelser och kom ihåg att var tid har sin tjusning.

2011-08-22 @ 20:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0