Det här med vikt...

Jag har varit riktigt smal en gång i tiden, men som sången säger; Det var för länge sen, så länge sen...

Svara mig du, var är min kropp nu??

*suckar*

Jag gick ner alla mina gravidkilon... men guess what!? - jag har minsann gått upp lika många också. Och kanske till och med några till! Jag har slutat titta in i spegeln när jag passerar den. Jag vet ändå vem som möter mig där, och det är inte MIN spegelbild. Jag har ändå varit grymt nöjd med min "nya" kropp, tills idag när det stod en våg på svärpäronens toalett och jag fick för mig att kliva upp på den.

Stort misstag. Stor flicka. Vågen hostade till innan den meddelade att jag väger löjligt mycket. Ja, faktiskt så pass att domen av mitt BMI blir: Grymt skitfet... och för att ens komma ner till normal så behöver jag tappa typ två Alice.

Från att ha legat på "mycket underviktig" för några år sedan så är det ett rätt så rejält hopp. Eller hopp - snarare frosseri! För hade jag hoppat mer så hade jag inte hamnat här.

Det är ett KRAV jag sätter på mig själv (jag är härmed kravmärkt) nu att gå ner minst 10 kilo före jul. Klarar jag inte det så får jag inga julklappar!

Kommentarer
Postat av: Mormor Bettan

Älskar dig som du är, och jag tror du får julklappar iallafall

2011-08-17 @ 21:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0