Påskfrossa

Okej, nu har här firats påsk så det står ägg genom öronen på oss... Eller choklad i Alices fall då hon fick en cake pop som hon smetade ut i hela ansiktet (och över hela sin outfit) till sina farföräldrars förtjusning - hon är bra söt när hon grisar ner sig så länge man slipper tvätta efter henne ;P

Hon är faktiskt bra söt även när man måste det.

Hon fick påskägg i morse. Fyllt av majskrokar, riskakor och en sån babysmoothie från Ella's kitchen som hon älskar. Hon blev så nöjd och satt där och plockade med sina godsaker och delade med sig till hunden. Bild får jag lägga in imorrn eller nån annan dag.

Slog på tvn och upptäckte rätt snart att det var grannyra i postkodmiljonären... Här i stan. Tack och lov inte mitt postnummer - för attan vad bitter jag varit om jag suttit utan lott och "rockmorfar" (vår inavlade bohemgranne i 65-årsåldern med nätbrynja, hotpants, knästrumpor och svettpannband som kastar sopor på bilar som han tycker kör för fort... Eller granne o granne - han bor typ tre kilometer bort, men vi har inga närmare grannar direkt) hade gått och blitt miljonär!!

Det var iaf en värdig vinnare där i mina ögon... Den lilla gubben som vann 9 mille, som skulle flytta från sitt omöjliga hus till ett anpassat hem där han kunde bo med sin fru trots att de behöver hjälp i vardagen... DET är fint. I övrigt tycker jag att folk är lite snikna... Hade jag vunnit en större summa pengar så hade inte jag bränt varenda spänn på resor eller lyx. Jag hade nog skänkt en slant till barnavdelningen på sjukan så alla sjuka knattar kunde få lite glädje av min vinst också. Ser ju bara hur fint det är i Östersund nu tack vare Bassefonden... Nåt sånt borde finnas på ALLA sjukhus!!

Sista helgen hemma. På tisdag börjar allvaret igen... Tillbaka till verkligheten och jobbet. Vi har därmed delat vår föräldraledighet lika så när som på 5 dagar och kommer få tillbaka på skatten. Inte för att det är en anledning till att vi gjort såhär, men det är ju en trevlig bonus! Dagens käftsmäll till alla s.k. självutnämnda "feminister" som inte delar sina dagar lika. Dubbelmoral deluxe.

Apropå lite bonus förresten!! Jag har shoppat!! TILL MIG SJÄLV för första gången sedan Alice föddes (nej, nu ljög jag - där shoppades ju lite festkläder inför dop och bröllop...)

Men jag har köpt två par byxor. Nu ljög jag igen. Min mamma betalade faktiskt det ena paret (tusen tack mammi!). Men det blev ett par baggyjeans - ÄLSKA- och sen ett par mörkgrågröna jädrigt sköna "jeans" med nästan lite stuprörskänsla, men inte alls så hiskerligt fula som stuprörsjeans är på tjockisar som mig.

Jag är MYCKET nöjd och strassar runt här hemma med min nya outfit. Handlade på Rut m.fl. i Östersund - en affär jag önskar vi hade i stan, för de har snygga kläder till bra pris och grymmers trevlig personal.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med lite ost och kex. Titta på hockeyn och bara njuta av tillvaron. Sista mammadagen (eftersom jag inte tar ut söndagar) så jag ska väl sörja lite också. Ska smsa Micke också och se om han vill haka på till beachen imorrn eller måndag - annars tänkte jag åka till skånes djurpark, ifall någon vill haka på??

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja o mio kanske kan följa me till skånesdjurpark på måndag, eller stranden om du vill de :)

2011-04-24 @ 00:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0