Fångad av en stormvind

Storm. Hann hem innan det värsta, men inte med stor marginal... Låg redan träd över vägen på flera ställen, dock föll det bakom med så inte lönt att vända när man väl kört. Mest otaktiskt var det nog att jag inte hade något batteri på mobilen när jag körde.

Tog mig, med lite hjälp från medtrafikanter med motorsågar, hem rätt snabbt och smidigt ändå. Och huset står, med undantag för lite nedblåsta takpannor, kvar på sin plats :)


Hemma hade vi ström till ca 19, så vi hann käka lite, rigga med ljus och ladda telefonerna innan det blev mörkt. 

Fortfarande strömlöst... Eon har redan skickat att det kommer vara det till ca 19 ikväll, samtidigt säger de att de inte hunnit vara ute och kollat skadorna än så risken är ju rätt överhängande att de skjuter fram den tiden. Väldigt sällan de flyttar prognoser på andra hållet. Blåser dessutom ganska rejält ännu.

Verkar som det kan bli en spännande dag på jobbet också. Alltid en rolig arbetsplats när något sådant här händer... För alla vet väl att det är vårt fel att det blåser? Vårat, sj's och eons fel.

Jag kör ingenstans än på någon timme ändå! Ska jag bråka med hinder på vägen så ska jag göra det i dagsljus! 

Hoppas alla är okej.. Har fått rätt många sms från er oroliga vänner/familj norrut men som ni nog fattat nu så mår vi alla prima här :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att höra att ni mår bra. Hoppas ni får tillbaka strömmen snart och att vädret blir bättre. Pratade med Alice i gårkväll och hon sjöng så fint för oss. Längtar efter att få krama om henne och Alexander. Sköt om er ❤😘

2013-10-29 @ 07:26:09
Postat av: Moster Moa

Alice: de blåser lite här på mitt vita hus.
Hon sa de inte blåste så jätte mycke å jag litar på henne mest ;)

2013-10-29 @ 08:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0