Öppet meddelande till dig med reg.nr BBK22...

Jag låter bli att hänga ut dig med sista nuffran men Du vet vem Du är.

Du är långt ifrån den enda som kör för fort förbi huset där jag och min familj bor. Du är inte ensam om att riskera min dotters liv. Nämnde jag att hon heter Alice? Hon fyller tre i sommar. Hon tycker om bubbelglass och att cykla. Cykla på vägen utanför. Där du tyckte att hastigheten kunde överskridas med så pass mycket att du aldrig hunnit se el bromsa om ni mött varandra.

Du körde om en bil på vår smala väg. Det var mig. trots att jag låg en bit ut, utan planer på att bli omkörd då jag höll hastigheten. du fick gira dig ner halvvägs i diket för att komma om på denna väg... istället för att sänka farten. Du tyckte det var värt risken. Men det är klart... Du hade väl bråttom. Till något viktigt. Kanske Dina barn? Hade de stått i vägrenen hade de varit chanslösa.

Den här gången gick det bra. Skönt för dig. Då vågar du nog chansa fler gånger.

Måtte vildvittrorna ta dig som Astrid Lindgren hade sagt.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Blir så fruktansvärt upprörd när jag läser om dessa idioter som kör som galningar. Tycker gott du kan hänga ut dom med både namn o bild. Vore verkligen på sin plats att placera en poliskontroll på er smala väg där skulle dom lätt plocka in sköna tusenlappar. Har själv sett hur idioterna kör fast man kommer och går tillsammans med ett litet barn vid vägkanten. Det är skrämmande. SKÄRPNING!!!!!

2013-05-25 @ 16:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0