Imponerad!

Morsdag har ju passerat... Efter fjolårets frukost I sängen (en studsig dotter och en vinglig make spillde ju ut en halvliter juice på den sovande mamman då...) var förväntningarna inte skyhöga. Erkänner mig motbevisad.

Dagen inleddes med skön sovmorgon till halv 10... Under tiden hade Johan och barnen kört och köpt nybakade frallor och lufttorkad skinka (mmm). Åt det och fick presenter!! Alice hade själv valt ut en söt skål med tycker-om-dig-kolor... Sen fick jag något efterlängtat av barnen tillsammans; ett plättjärn! Och inget fjösigt teflontrams, nej nej; redigt gjutjärn! Något jag önskat mig alla jular och födelsedagar nu i flera år :) tack familjen!

Sen tog vi en trip till Älmhult med tant Berta där vi shoppade lite Ikeastuff. Blev mer än vi skulle köpa och ändå glömde jag hälften. :) har iaf fått en ny brödpensel och diskborstar. Och en högre pall till Alice, så hon tar sig upp på toaletten själv nu när hon plötsligt bestämt sig för att det är bättre än potta.

Sen körde vi hem, frossade pizza och jordgubbar och sen däckade vi i varsin soffa här hemma.

Gött.

Tack barnen (och självklart Johan) för en fin morsdag!

Imorgon är näst sista dagen på dagis för lillan innan ett välförtjänt sommarlov. Efter lovet börjar hon på ny avdelning för hon är stor nu, min lilla räka. Själv får jag inget lov. Johan och jag byts av nu i juni... Nu är det min tur att, med stor ångest, försörja familjen i fem lååånga månader medan han får åka till parken, stranden och alla andra sommarsköna ställen och umgås med våra älskade barn. Orättvisa rättvisa. Fuck jämnställdheten! Jag vill vara hemma längre!!! Finns det något mysigare än att krypa upp i soffan och läsa saga för storasyster medan man ammar lillebror?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0