Dopbilderna...

 
Lite mer än en månad senare sitter jag för andra gången vid en dator... Ni fick Johans fest-bilderna sist, så här kommer Alexanders dop!
 
Och hur kan vi bättre börja än med en bild på fikabordet? :)
 
 
Den jättefina tårtan... Och dessutom jättegoda! Inte ofta de är båda.
 
Alexander i kyrkan med sina gudföräldrar..
 
Nästan hela packet...
 
Hela packet.
 
Lite roligt hade vi
 
Alice och Tobbe hällde upp dopvattnet
 
Bosse nybadad ;)
 
Alice fick hjälpa att torka lillebrors huvud
 
Lillan fick låna en liten barnbibel att ha i kyrkan när vi andra fick psalmböcker
 
Söta prästen Lisbeth gick runt med lillebror så han fick hälsa på alla sina gäster
 
Dopljuset...
 
Mera kyrkbilder...
 
Välsignelse med handpåläggning... Storasyster höll också sin hand på lillebror.
Johan med Alexander och min lillasyster Moa med Alice.
 
Morfar och morbror Fredde i kyrkan... och han-vars-namn-jag-glömt (!) som sjöng handens fem fingrar så fint för min son.
 
Alice med knasiga morbror Marcus hemma innan dopet.
 
Lyngsjö kyrka. Där har vi nu döpt båda våra barn och ingått äktenskap (men var det en så bra idé?)
 
hehe
 
Mycket fler bilder än så har jag inte. Glömde ju ge min kamera till någon av våra gäster... Min lillebror har filmat det hela så film finns men jag har som sagt få bilder. :) Men skit samma. Det var en fin dag tyckte iaf jag!
 
Tack alla ni som var med och gjorde vår dag så bra!

Kommentarer
Postat av: Joan

Kul och fint att se! :)

2013-05-17 @ 07:19:15
URL: http://joanpann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0