10 saker som gör mig lycklig!

1. Min man. Ibland. Min pannlampaochmorgonrockendast-klädda make som driver mig till vansinne men ändå är... Min man.

2. Mina barn. Alltid. Mina fina älskade ungar som hittar på så knasiga saker och alltid kan få mig att både skratta och gråta samtidigt. Jag sörjer varje kväll att ännu en dag med dem är till ända.

3. Min familj. Min dysfunktionellt underbara familj; mamma, pappa och mina små små små småsyskon. Som jag alltid har nära mig fast de bor så långt borta. Hit hör min mormor också. Min älskade fina mormor som alltid varit en stjärna i mitt liv.

4. Vännerna. Jag har inte så många vänner, men de jag har är fina och trygga. De vet det mesta om mig. Saker jag inte visste själv. Jag har många bekantingar, men få vänner.

5. Coca-cola. Ja, jag vet att hoppet från vänner till cola är rätt brutalt. Ingen bad om en kronologisk ordning heller så låt oss anta att cola kommer längre ner i listan egentligen. Tänker iaf inte motivera vidare varför flytande sockerkoffeinchock gör mig lycklig. Tycker istället att ni som blir olyckliga av det borde förklara!

6. Hästar och kor. Stora bruksdjur. De gör mig lyckliga bara av att finnas till. Jag älskar att klappa, fotografera och prata löjligt bebisspråk med dem. Något jag får chansen att göra ofta med mitt jobb. Jag blir lycklig av mitt jobb. Vissa dagar.

7. Laga mat och baka. Jag blir lycklig av det helt enkelt. Om jag någonsin åter omskolar mig så blir det inom den ätbara sektorn :)

8. Pengar. Att pengar inte gör människor lyckliga är skitsnack och ni som hävdar det kan ju ge mig era så blir alla glada :) jag får ett inre lugn och lyckokänsla varje gång räkningarna är betalda, lite har åkt in på ungarnas sparkonton och det finns lite pengar över att handla för. Egentligen är det kanske shopping som gör mig lycklig då? Ni kan ändå ge mig era olyckeskapande pengar. Jag offrar mig och tar dem!

9. Att lägga mig naken för att sova i en renbäddad säng! Helst ska sängkläderna ha hängt ute också så de luktar sådär härligt friskt.

10. Brev, sms, mms, e-post, kort... En post-it på kylskåpet... Jag älskar alla former av personliga meddelanden!! De gör mig lyckliga.

Snabblista på andra saker som gör mig lycklig: toblerone, solsken, tofsvipor, blommande rapsfält, översvämningar, marknader, trädgården, huset, överraskningar, jul, midsommar, påsk, badhus... Nämnde jag toblerone? Mmm


Kommentarer
Postat av: Gissa vem :D

Men barnens moster gör dig mest lycklig för hon är så snygg så borde fått stå själv;)

2013-05-25 @ 09:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0