Skärpning, Bosse!

Han är tunn som en sticka men stark som en oxe... Och nu är det snart slut på att lägga honom i soffan när han sover för lille Boo har lärt sig hur man vänder sig från mage till rygg. Det är varken en snygg eller smidig manöver han gör... Slump trodde jag först men nu har han gjort det så många gånger att slump inte är aktuellt, han vill väl helt enkelt inte ligga på mage. Även här är han långt före Alice var när hon var en månad. I övrigt flyter livet på här. Det är kallt och skånevinterblaskigt. Johan jobbar på dagarna, Alice går på dagis ett par dagar i veckan och jag roar mig med mammagrupper (läs: fika), BVC-träffar (läs: fika) och babyrytmik (läs: fika). Eller så tar jag vår ica-maxi-tur-och-retur-bil (som barnens farfar döpt om Kurt till) och kör till maxi och utövar extremsporten "handla-med-två-barn". Downhill och offpiståkning släng er i väggen!! Inget ger ett adrenalinpåslag så som när man måste sicksacka mellan pensionärer efter en förrymd trotsåldershärlig tvååring (som dyrt och heligt lovade att hålla i vagnen) som flaxande springer mot en hylla full av ömtåliga föremål (gärna med något som lämnar fläckar, typ blåbärssylt) samtidigt som man har en bebis som fyller sin blöja och hysteriskt kräver att man byter den genast... Run Forrest, ruuun!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0