Försäkrings kassa

Medveten särskrivning. Betoning på kassa. Inte nog med att jag nu slagit mitt tidigare telefonkörekord genom att ringa och få plats 897 så verkar ingen veta svar på min fråga... Hur kan föräldrapenningen krångla när jag har samma peng som med Alice då hon är under 2,5 år?! Jäpp, krångligt är ordet. Blev så glad när kontoutdraget meddela en slant från försäkringskassan och trodde det skulle vara klart och igång... Dock stämde inte summan med något, det var på tok för lite... det visade sig vara två mammadagar som jag tog ut i september 2012 som glömts bort innan (och med full lön saknade jag väl inte de kronorna nämnvärt och märkte att de missats). Så nä, ännu har inte föräldrapenningen med Alexander kickat igång. Tur man inte är helt ensam som vissa mammor är, hur klarar de sig!? Sjukt. Jaja, ni får iaf se en bild på Bosses nya mössa... Han hade bara tunna och behövde något rejält och eftersom storasyster var ett sommarbarn fanns inget att ärva, så förstå min glädje när de reade ut märkesmössorna på barnbutiken i Åhus!! Alice fick en vit (fast några storlekar större) när hon var mindre, de är toppen!! De glider inte ner över ögonen eller vrider sig, utan sitter kvar där de ska på lilla skallen :) värd varenda krona, speciellt när det är under halva priset ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0