Tandvärk

Folktandvården kan fara åt skogen då samtliga lagningar de gjorde lossnat. Söker nu en privattandläkare som är bra, men det är ju svårt att veta. Dyrt också. Det är dyrt att ha tänder. Och "bidraget" på 150kr man får varje år är ju ett hån, eftersom bara undersökningen går på 700 +röntgenbilder... Då har de ju inte ens börjat åtgärda problemen. Men det börjar bli dags nu, jag har så ont nu att jag snart upphör att fungera normalt. Men som alla vet är ju ekonomin hårfin ändå när en är föräldraledig, så vi har faktiskt inte råd att hosta upp flera tusen för att laga tänder nu och avbetalning hos tandläkare verkar omöjligt här i stan. Folktandvården räknade på 5300, men nu har ju de förvärrat mina tandskador (och kostat mig strax över tre tusen redan - ingen garanti eller moral där inte) så det lär bli ännu dyrare nu när det måste göras om och göras rätt. Antar att jag får "betala av" till mig själv (läs: spara) och bokstavligen bita ihop tills jag har råd att gå. Med lite flyt blir det redan i sommar... Men alla som haft brutal tandvärk vet hur långt bort en sommar kan vara om man väntar på den med konstant smärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0