Att öppna naken

Spenderade största delen av dagen liggandes med en kräkhink. Hade därför inte klätt på mig helt när det strax efter lunchtid bankade på dörren. Johan (hemma och sjuk) och Alice sov middag på våran säng så det blev upp till frun i huset att dra en yllefilt om kroppen och vagga ut. Syntes ju genom fönstret så jag kunde ju inte gärna ligga kvar och låtsas som ingenting. Visade sig vara eon som plötsligt bestämt sig för att gräva ner vår elledning. Gratis... Förra året ville de ha 30' för det. Och de skulle visst uppgradera nätet också. Helt okej, fast jag är inte 100 bekväm med att de tänker gräva rakt igenom min nyanlagda fruktträdgård, över våra vattenledningar, genom uppfarten (som vi själva slutade gräva i när vi började hitta diverse saker nergrävda i) och sen genom vår fägata (biotopskydd, kommer kräva att se papper på det så jag har ryggen fri). Även lite skeptisk till att detta ska ske i februari-mars och vi då blir av med elen som vi använder både för vatten och värme. Lägg på två småbarn och lite sånt :) jaja, man klarar sig långt med öppenspis som värmekälla, värmeljus (älska Ikea), våtservetter och ett glatt humör. Har kokat välling över eld innan. Dessutom säger de till innan de bryter strömmen så vi hinner tappa upp massa vatten i dunkar. Och vi har lärt oss att alla arbetare jobbar både bättre och billigare om man bjuder på frukost och fika. Ska bli trevligt med lite sällskap här i ödemarken! Min största fasa är bara att de gräver av vattnet, då tar jag nog ungarna och åker till mamma tills det är färdigt! Det kan ta tid att fixa nämligen :)


Kommentarer
Postat av: mamma

För mej får dom gärna gräva av vattenledningen, jag vill gärna ha finbesök från Skåne :)

2012-11-28 @ 15:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0