Otacksamt jobb

Bloggar här på min frukostrast... Och då undrar ni kanske varför jag gör det istället för att svulla gratisfrallor och varm choklad? Jo, för idag är det någon som måste hyllas!

Killen som håller på att sätta tegel på höghuset nere vid ån! Jag passerar honom varje morgon och varje eftermiddag och kan redan där konstatera att han har sjukt långa arbetsdagar... Han drar upp en liten kärra med tegelstenar på ställningen och sen börjar han mura upp dem. En och en.  Så tar det slut på kärran och han får hämta mer. En kärra räcker inte långt och det syns knappt att han jobbar, även om jag aldrig sett honom slöa när jag passerat, för det verkar ta oändligt lång tid att tegla upp det där.

Jag hade fått ett nervöst bryt och slängt stenarna i ån och krävt att de bara putsar fasaden. Men inte han, nej nej. Han släpar upp sina stenar, bygger och håller på så. Det är DET jag imponeras av. Tålamodet. Heja dig, tegelkillen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0