Bildlöften...

Jag må vara kass på att hålla mina löften om bilder... och inser att det inte kommit något nytt sedan januari...

Så här kommer en liten sammanfattning av slutet på januari och sedan resten av tiden fram tills nu.



Februari var endålig fotomånad för min del då jag var rätt mycket sjuk. Så här i efterhand kanske det är förståeligt att jag var det... Inte precis så det smittade ;)

Ni får bara en bild.


Lilla fröken klurade ut hur det här med jacka och dragkedjan på den fungerar... Även om det blev lite upp-o-ner ibland. Hon insåg också nöjet i att tömma ut alla sina leksaker och mammas plastburkar på golvet och sedan skratta elakt.

Mars kan jag kanske hitta lite sköjsigt.


Alice har lärt sig ramsan "sko sko liten häst" och tycker att det är fruktansvärt roligt att leka den med sin mamma... Speciellt då mamman är kittlig och tjuter högt när hon bankar på fotsulan.


Alice fick sitt livs första tablettask som lördagsgodis... Mycket lycka!!


Vi var på barnmässa med farmor och shoppade lite roligt, bland annat en uppblåsbarhäst man kan sitta och hoppa på, sedan fikade vi italiensk glass (finns det godare glass!?). En mycket trevlig dag.


Eftersom jag hade graviditetsdiabetes med Alice blev det omgående glucosbelastning... Sockret låg på 3,2 (vilket kanske inte säger de flesta så mycket, men det är grymt bra!) så jag firade med att gå och klippa mig och frossa en sån här smarrig macka på Duv-Anders :)


Letade något roligt till Alice också, fick bli en Max-bok (jag är ju iiiiinte less på Max blöja, neeeeej då)... Så såg jag den här... Brannbilen!? Ehh... Köpte den givetvis inte. Jag uppmanar inte mitt barn till läs- och skrivsvårigheter.


Sen fick jag och Alice nöjet att "TITTA GIIIIIIIISAAA DÄÄ UTÄÄÄÄ" genom vardagsrumsfönstret... Jobbigt dagen efter bara när våra två nöffevänner var tillbaka och precis som vi sitter där och vinkar till grisarna så kom en jakthund farandes och hängde sig i strupen på den mörka grisen... Vad säger man då till sitt barn som ser lite bekymrat ut? "Oh, kolla Alice, nu leker grisen och vovven!! ÅHH, vad de leker... OJ KOLLA nu RAMLADE grisen! Hoppsan! Ska vi kanske gå och leka med lite vatten i diskhon istället??? Nu. Genast."


En linslus har vi fått iaf. Nu kan hon komma med min iphone och sen sätter hon sig framför mig och visar tänderna (läs: ler) så man ska fota henne, sen kastar hon sig fram för att få se hur bilden blev... Sötast.


Vår lilla dockmamma.

Kommentarer
Postat av: Moster Moa :D

Guuud va långt håt hon har fått! :o de är helt sjukt, mosters lilla unge är stor!

älskar er alla hälsa <3

2012-03-12 @ 12:56:00
Postat av: Mamma

Äntligen lite bilder på mitt lilla hjärtegryn! GUUUUUD VAD SÖT HON ÄR jag längtar efter henne så det gör ont i hjärtat. Kram

2012-03-12 @ 16:28:03
Postat av: Mormor Bettan

Oj vilka underbara bilder, det är bara ett fel, nämligen att ni är för långt borta, när jag nu ser hur hon växer längtar jag efter henne så det gör ont i magen. Tur ialla fall att det finns datorer.

tusen kramar från gammel mormor

2012-03-13 @ 09:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0