Hemma på vår gård...

...där brukade det stå en ford...
Den hade hjul, den hade däck...
...men bromsen den var VÄCK!

Suck.
Ja.
Bilen. Vår förbannade ford. Den sista ford vi kommer ha. Greger.

Han står på verkstad. Utanför mitt jobb står en lånebil med europas största reklamtext över hela sidan.

Tack och lov att pappsen stack åt oss en slant så vi köpte en cykelvagn förra våren... För lånebilar har minsann inga bilstolar. Bilstolen är i Greger som är upphissad och utdömd. Ja, idag är en jobbig dag. OCH EN DYR dag. Där rök den härliga sommaren... I stort sett hela skatteåterbäringen går till detta.

Ny bil nalkas VERKLIGEN nu. Jag har spanat lite på en helt ny Skoda Superb combi... Hade en sån hyrbil sist vi var iväg på kurs... Stort bagageutrymme, skön att köra och de som satt bak sa att den var skön att åka i även där (vilket faktiskt inte är så självklart i dagens nyare bilar). Gott om benutrymme, plats att sätta dvd i bilen och allt sånt där annat som är högst relevant när man är en familj som kör långa sträckor årligen (det är ändå över 200 mil tur och retur när vi kör och hälsar på Alices mormor och morfar).

Det behöver bara nalkas si så där strax under 300 000 över också så är saken biff ;)

Kommentarer
Postat av: Mormor Bettan

Jag tror varje onsdag o lördag att jag ska vinna jackpotten på lotto, håll tummarna till onsdag så om det går hem får ni en helt ny skoda superb combi eller något annat som är bra. vad den kostar spelar ingen roll.

kram kram

2012-06-23 @ 21:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0