Borgeby

Gårdagen spenderades på Borgeby fältdagar... Jordbruksmässa that is. Hade oväntat jättetrevligt och fick skratta gott många gånger när Anna skulle köpa smörjmedel till skogsmaskiner eller jag själv bygga en enorm fodersilo. Allt för att i slutänden få oss varsin reklamkeps, något som vårt jobb hade delat ut som uppgift under dagen.

Tydligen var det bara två (gissa vilka?) som tog detta på allvar och när övriga kollegor stoltserade med fyra kepsar i bussen hem när tävlingen skulle avgöras... Så satt vi med fjorton var. Plus varsin stråhatt. Och obegripligt mycket märkliga kunskaper om maskiner, traktorsäkerhet och utsäde.

Deltog även i en tävling där första pris var tre säckar raps. Inte för jag har mark att odla tre jättesäckar raps... Meeen är det tävling så är det! Tror även vi "råkade" vara med i en tävling om ett halvt ton granulat. Vad ska jag med det till om jag vinner?! Ja, grannen skulle väl jubla för det lär nog doneras till honom.

totalt sett var det en bra dag. Nya kunskaper, både om kollegor och vårt arbete och våra kunders arbete... Och nya idéer... Och fjorton nya kepsar att byta efter humör.

Plus att Louise fick en liten bebis! Grattis vännen!! Hon är bedårande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0