Plantera på höjden

Fick massa jordgubbsplantor av Royster. Mycket uppskattat!! Han är bra att känna!

Jag bad johan om en jordgubbspyramid att sätta dem i... Så det fick jag! (bild imorrn kanske!) Dock hade vi inte riktigt jord så det räcker ända upp så det får bli en runda till eko imorrn och köpa några säckar. Långt att köra iof, men så pass mycket billigare jord att det går jämnt ut, plus att man kanske hittar något annat skojigt där. Typ de där nya grillringarna!! Mmm mums!!

Ny torkvinda ska upp här imorrn också! Vi köpte den idag så gjuter johan fast den fint imorgon. Den här gången gör vi det riktigt! Jag krävde en ny nu i sommar när vi inte har torktumlare... En riktig vinda som inte ser ut som något sopbilen tappade och körde över. Är mycket nöjd!!

Valborg på måndag. Johans högtid... Allt som är relaterat till lagliga bränder är Johans högtider. Alla minns väl hur det blev sist han fick valborgselda här hemma? När han brände upp stockarna runt vår gamla sandlåda och trädet intill tog fyr... Suck.

Blir inget avancerat i år, men johan ska självklart få fjutta på skräphögen han släpat ihop... Och jag ska få göra snittar. Jag är svag för plockmat, det äter man för sällan! Mat på tandpetare innehåller dessutom inga kalorier; de otäckingarna rinner ju ut när man sticker hål på maten! Det vet ju alla!

God natt nu, världen... Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0