Mormorsträdgård under uppbyggnad

Ja, lagom till jag går i pension så lär min mormorsträdgård uppfylla kraven... Men arbetet har börjat. Vi har sedan vi flyttade in här planterat otroligt mycket. Om nu bara allt vill växa upp så som vi tänkt att det ska, så kommer detta bli en liten oas av blommor, frukter och bumblande bin. Det kommer dock ta några år innan vi är ända i mål.



Vaknade tidigt i morse och klev upp med Alice. Ja, före åtta hade vi hunnit både diska, tvätta och laga middagen tills ikväll. Dock fick middagen flytta in i kylskåpet då vi bestämdes åka och äta hos svärföräldrarna. Ajja, det får väl bli kycklinggryta imorgon istället då.

Förkylningarna har börjat släppa här hemma. Jag hostar fortfarande illa, men vem har väl tid att ligga sjuk? Inte jag iallafall.


Alice för precis ett år sedan... På den gamla goda tiden då hon satt kvar på den filt man lämnade henne på...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni är så duktiga med er trädgård och jag är övertygad om att den kommer att bli en "prunkande" oas där ni kommer att kunna njuta av både blommor och ätliga saker. Jisses vad liten hjärtat var, men hon är fortfarande mormors lilla hjärtegryn och nu är hon ju så "stor" att hon inte längre har tid att sitta på en filt utan hon måste ju hjälpa sina föräldrar i trädgården (speciellt att vattna)

2012-04-23 @ 14:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0