Konsten att skrämma en kollega

Satt på kontoret och bråkade med min handdator när det plötsligt började rinna svett över hela mig och innan jag hann reagera så sjönk jag ihop över skrivbordet. Vaknade sekunder senare och tokskakade så jag ropade på min rumskompis som satt helt ovetande bakom den stora avskärmaren...

Stackars, söta rara Anna. Hon sprang som en skållad råtta till toaletten för att hämta vatten och något att kräkas i. Men lagom tills hon kom tillbaka hade jag spytt ner hela vårt lilla kontor.

Note to self: baka en fin tårta till Anna!!

Min kollega tog det med ro. Hon hämtade papper, ringde den stackars städerskan och öppnade ett vädringsfönster utan att verka äcklas nämnvärt. Sen satte hon sig med en kaffekopp och fortsatte jobba. Det är då man vet att de har barn ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0