Hosta och vaccin

Åkte hem tidigare idag... Det program vi använder mest på jobbet skulle uppgraderas och därför sluta fungera kl 15, så jag såg ingen mening med att stanna bara för att "sitta av tid". Har dessutom hostat lungorna ur led idag.

Och som det inte vore nog har vi haft vaccinationsdag på jobbet idag. Företagshälsans sköterska har jagat oss med nålar eftersom vi är i riskzonen för att få smittbärande fästingar. Har alltså struttat rundor ynkandes över mitt lilla plåster hela eftermiddagen. Inte för att vaccinationen i sig ens kändes, blev nästan besviken - kände inte ens själva sticket... Ynkandet är för att jag KAN och för att jag har ett PLÅSTER som bevisar det!

Har ju kommit undan de senaste åren då jag varit gravid eller ammat. I år kom jag inte på någon bra ursäkt så det var bara till att gilla läget.

Alice har varit hemma två dagar nu. Lilla stackars söta har också grym hosta. Johan har vabbat och varit hemma med henne. Hon åt dåligt igår så jag körde och köpte lite nöd-mutor... Alla vet vi att i brist på matlust så kan ändå en päronsplit eller två slinka ner... Och en ask färska hallon! Hon petade dessutom i sig nästan en hel banan.

Nu ringer det

hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0