Vab

Idag har jag min första icke-semester-eller-flex-frånvaro från jobbet! Jag är hemma med vab! Vård av barn.

Ja, det är ju inte lika kul och skönt som det låter. Alice är verkligen kass. Hon kräktes i söndagskväll efter att ha hostat brutalt mycket. Hon är hes som ingen någonsin varit innan och hon har haft hög feber och äter skitdåligt. Vi har haft vaknätter och Johan var hemma med henne igår och idag är det min tur.

Dock dricker hon mycket och vi har gått emot alla principer och gett henne löjliga mängder juicer och även glass (för det är det enda vi får i henne förutom vatten nu...) - så hon får i sig lite energi. Och det verkar fungera, för nu börjar det vända. Idag har hon till och med lyckats bli arg och skrika, något som inte gick igår - då väste hon bara när hon försökte.

Nu har hon däckat i vardagsrummet... Mammas lilla snutta.

Har iaf upptäckt en bov i dramat! En hörntand har precis pressat sig igenom tandköttet. Elaka tänder! När jag var gravid så läste jag att det finns barn som föds med alla tänder och då tyckte jag att det var skitläskigt - så här i efterhand har jag kommit fram till att det kanske vore lättast för alla inblandade. Man kan ju amma fast de har tänder, men smärtan när tänderna kommer kan man inte ta bort.

Kommentarer
Postat av: Amy

Fast är dom sjuka så måste de ju få ha lite lyx som glass och juice. Över lag lite onyttiga saker. Och som sagt, bättre det än att dom inte får i sig nåt alls :-)

2011-09-27 @ 11:35:08
URL: http://hannahsmorsa.se
Postat av: Mamma

Jag håller mad Amy, låt min lilla ängel få det hon vill. Ibland kan man inte bara tänka på att det ska vara nyttigt, huvudsaken är att hon får i sig nåt. Önskar jag bodde närmare så att jag kunnat hjälpa er

Hoppas hon kryar på sig snart KRAM!

2011-09-27 @ 22:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0