Tja... kanske inte så illa ändå...

När Johan kom hem efter golfträningen idag så sjönk jag bara ihop i soffan och lät honom ta över Alice... Mitt knä dödar mig, jag vet inte vad som är fel men jag har haltat över en vecka nu. Är det inte bra på onsdag så bokar jag tid på vårdcentralen. Så satt jag där i soffan och kände mig värdelös när Johan frågade vad vi hade gjort hela dagen och jag plötsligt insåg att jag kanske är världens mest effektiva slömamma!

För jag har (förutom att ta hand om och akivera dottern) hunnit städa toaletten, hallen och halva köket grundligt... Jag har målat om badrumspallen och skapat ett eget designmönster till den... Jag har tagit ut barn och hund på promenad, jag har gjort höst bland några av blommorna och plockat in lite fröer. Jag har skördat, rensat och frusit in majskolvar... Jag har lagat middag och förberett efterrätt... Jag har lagat en separat middag till Alice eftersom vi skulle äta het ingefärskyckling och jag tycker det är lite väl starkt för henne ännu. Jag har tvättat, hängt upp tvätten och sedan vikt och sorterat in i garderober... Ja... och sen hann jag med att klippa tånaglarna och kissa också.

Och allt detta med ett knä ur funktion. Jag är tammetusan bäst. Ikväll ska jag baka bröd och städa bilen också... Bara för att det säkert kan störa någon att jag är lite mer effektiv än dem ;)

Måste även åter påpeka att Greger är MIN bil nu :D
...eftersom Johan har fått en egen (Harald) som han får spilla hur mycket färg han vill i!

Och apropå färg... När jag skulle måla pallen idag så hittade jag ingen pensel (vilket retar mig lite då jag trots allt gick och gifte mig med en målare) så jag fick ta min brödpensel. Nu har jag ingen sån kvar till brödbaket ikväll... Skit. Men det går bra med fingrarna också tills jag köpt en ny pensel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0