Svar på tal

Anonym om Till alla SKITDÅLIGA föräldrar!:
Garanterar att man inte älskar sina barn eller tar mindre hårt på att använda säkerhetsbälte i vissa delar av världen (du befinner dig dessutom i Sverige just nu), bara en slump att du uppmärksammade två familjer med "tydlig invandrarbakgrund" som tråkigt nog inte spänt fast sitt barn i bilen. Försök att inte generalisera så mycket..

"Du befinner dig dessutom i Sverige just nu" är för mig inget riktigt argument, för sist jag kollade var inte trafikolyckor mindre allvarliga utomlands, snarare tvärtom med gamla bilar och sämre väghållning. Jag generaliserar endast att de är skitdåliga föräldrar, en åsikt som jag står för... Sen, om du läste mitt inlägg, så skrev jag att jag UNDRADE om det var så att man sket i huruvida ens barn riskerar en smärtsam död i vissa länder - inte att det är så med säkerhet. Det var två familjen den dagen, men knappast de första och tyvärr säkert inte de sista heller som jag sett.

Det är inte "tråkigt" att barn sitter lösa i bilen. Det är skrämmande tragiskt och oansvarligt till tusen! Älskar man sina barn så kan man minsann skaffa dem en godkänd bilstol! Jag VET att det kostar, vi har köpt tre än så länge, men skulle det hända en olycka så är det värt varenda krona! Man kanske får dra ner på något annat - i en av familjerna föreslår jag cigaretter!

Kommentarer
Postat av: michelle

haha, vad var det jag sa Nilla... alltid ngn "politisk korrekt" individ som ska gå till attack för man uttrycker sig. DU får absolut inte påpeka att det var invandrarfamijer som var skyldiga denna gången även om vem som helst fattar att det säkert ÄVEN finns svenska föräldrar som inte gör allt för att beskydda sina barn, men just denna gången var det invandrarfamijer det gällde. Fakta, inte rasism. Men den idioten sover säkert gott nu som "försvarat" dessa stackars dåliga föräldrar mot en renodlad RASIST=)

2011-09-13 @ 23:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0