Överkammad översittare?

Idag fick jag veta att posten på ica i Åhus är högst efterblivna. Ja, jag har länge filurat på ett mer lämpligt uttryck - men jag kommer verkligen inte på något!

Mamma fyller 50. Fick veta att paketet jag försökt skicka väger några gram för mycket för den porto-betald-lådan som jag köpt... Vad som så är SÅ FÖRBANNAT UNDERBART med posten i Sverige är att jag inte får köpa till frimärken och klistra på för de gram som var över vad som ingår i lådan (som jag redan betalat omkring en hundring för) - nej nej!

Jag måste betala HELA frakten. Dvs - om mitt paket väger några gram över de som ingår i min skitdyra låda, så måste jag betala HUNDRANITTIOFEM kronor TILL och den hundring jag redan pungat ut för lådan blir helt värdelösa!! Förstår ni hur jag menar!? Jag ska alltså, enligt posten, betala DUBBELT.

Frågade om jag kanske kunde få öppna lådan, lägga sakerna i en annan låda och spara min gamla och sedan klistra igen den när jag ska skicka nåt annat... Den är ju ännu inte stämplad... Men det var INTE okej.

Då krävde jag tillbaka min låda. Och fick det efter lite mutter och dålig service. Sen körde jag till Everöd istället, där jag öppnade min låda, la sakerna i en ny och sen betalade 138 kr för frakten. No problemos. Den gamla lådan frågade jag om och det var minsann bara att tejpa ihop den igen och skicka - "Den är ju inte stämplad och portot är ju redan betalat... Varför använder du den inte till detta?" (orkade inte förklara för dem, bara sa att "det blev inte så idag bara")

SÅ... Min första diss för dagen går till POSTEN!
- Såklart ni är bittra över mail och andra saker som dödar er verksamhet... Men jag lovar att jag skulle skicka mer paket om det inte var så vidrigt dyrt!! Det är faktiskt SJUKT dyrt.

Den andra dissen går till Ica i Åhus, eller iaf deras postdisk!
-HUR I HELA HÄLSINGLAND kan det kosta 60kr mer att posta ett paket från er än vad det gör att posta SAMMA innehåll i en annan låda (som köptes i posthyllan - identisk med den som hade porto betalt) nere i Everöd!? Och då har jag ändå räknat in priset för lådan jag fick köpa till... Plus att ni krävde att jag skulle posta det i lådan för en hundring utan att få ut en spänn för den i sig - medan de andra inte alls tyckte att det var problem att byta. Nej, det var det SÄMSTA idag faktiskt. Hoppas klistret på era frimärken slutar fungera! *muttrar*

Nu är mammas paket på väg IGEN då.

Återstår att se huruvida den kommer fram hel. Sist jag skickade paket till mamma så knäckte de sönder en träbricka... Men men... Posten är ändå posten. Man får vad man betalar för... Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0