Höstfix...

Nyss var det vår och sen "vips" så kom hösten! Var tog sommaren med semester och slöa stranddagar vägen? *sucka*

Jag jobbade bort det mesta. Men det är inget att älta nu. Vi får glädjas åt vad som är istället;

Det är hög tid att höststäda på gården... I synnerhet eftersom de varnar för årets första höststorm ikväll/natt. Johan är ute och tar in det sista som flyger bra nu.. Vi chansar dock med soptunnorna lösa eftersom de ska tömmas imorgon och glömmer vi surra loss dem så finns en överhängande risk att sopgubben inte tar dem. Det är så skönt när man höststädat ute... Det syns så väl. Såna gånger är det roligast att städa.

Det är snart äppelmarknad i Kivik... Tjugofjärde-tjugofemte för att vara exakt. Underbart trevligt om man gillar sånt - och det gör ju jag! Dock ska jag och Alice ta en liten tur ner till äppelriket redan på lördag i annat ärende. Någon som vill haka på?

Det är snart jul! Ja, minsann! Jag längtar innerligt efter att få pynta och baka nu!

Min största längtan av alla just nu: Första snön!! Jag längtar efter lapphandskar som dalar ner...

Hej på dig, hösten. Du är välkommen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0