GPS-sändare på dagisbarn...

De har föreslagit GPS-sändare på dagisbarn... Så de kan hitta ungarna om de kommer bort,  speciellt i samband med utflykter. Bakomliggande är att många barn varje år GLÖMS på utflyktsmål med sina dagis (ja, förskolor...)

Min tanke:

Vore det inte bara lättare om personalen räknade och hade koll på barnen INNAN de lämnar utflyktsmålet?

Jag hade inte varit nådig om mitt barn glömts på en lekplats - oavsett GPS eller inte. Jag lämnar mitt barn i händerna på någon annan som jag LITAR PÅ och hoppas ju innerligt att de har lite koll på var min unge är om dagarna och vad hon gör... Skulle barn försvinna från hennes förskola att det skulle behövas GPS för att hitta dem - då skulle jag nog byta ställe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0