Polislönerna

Kanske är jag den enda icke-polisen i Sverige som tycker det; men jag håller med de som demonstrerade idag! Höj lönen för poliser!! Och jag är beredd att ta det ett steg längre och ge dem mer behörigheter att ingripa.

Men om vi nu bara snackar lön, så tycker jag att folk ska tänka på vilken tid på dygnet man kan få polishjälp... Ja, precis! Dygnet runt 365 dagar/år! Och vem är det som man räknar med ska lösa konflikter, hot och annat (även om de i flera fall inte FÅR göra det utan att själva, helt korkat, blir anmälda). Och för detta ligger ingångslönen LÄGRE än den gör på min arbetsplats trots att även det är en statlig arbetsplats.

Jag kan se att man tar pengar från de lata och ger till de fattiga här! Ja, med risk för att ett par hundra arbetsskygga käkar upp mig så är jag villig att skriva att jag nog tycker att de som vägrar jobba och mest belastar systemen kan få ännu mindre för att istället betala de som faktiskt gör en insats.

Det är ju märkligt att det finns utrymme för jämnställdhetspotter och bonusar men inte mer pengar till de som man räknar med ska komma på några minuter om man hamnar i trubbel. Kan man ju tycka. Och det gör jag.

Kommentarer
Postat av: Sophie

799 på din sko! :) Super sköna.

2011-10-05 @ 23:03:48
URL: http://ljuvt.blogspot.com
Postat av: Brita

Bra sagt! =D Tycker jag med (konstigt nog...)

2011-10-06 @ 19:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0