Önskelista!

Eftersom Alices pappa alltid är ute i sista sekund med julklappar och panikshoppar så kommer här en önskelista från hans flickor så han kan planera!

Alice vill ha saker som låter, går att stapla och kasta. Eventuellt hoppa på också. Annars kläder, hon har lite ont om koftor och andra varma goa långärmade tröjor i strl 86 men även långbyxor... Det går ju åt en del eftersom hon äter själv :P Kanske en sån hamster som sjunger och dansar? Det hade hon nog gillat - den kan hon köra i sin vagn och sen dansa med! MEN bara om den har en avstängningsknapp!!!

Mika önskar sig en ny biabädd... För sedan vi brände hennes gamla (som var så sunkig att myror byggt bo i den) så har hon inte riktigt hittat sin plats här hemma. Hennes nuvarande temporära säng är inte Mika-godkänd.

Mamman önskar sig en symaskin! Eller en ny plånbok... Eller iaf en kall cola... Eller... En kram räcker :)

Moa vill ha en flodhäst som sjunger fyllesånger och åker trampbåt. Ja, hon kanske inte är en av "Johans flickor" men nära nog. Dessutom hade hon bara skrivit 200 kommentarer att hon vill ha en sån om jag inte skrev med det nu direkt.

:) Det är faktiskt inte så långt kvar till jul nu... Jag har börjat fixa klapparna. Jag har köpt första till Alice och så har jag planerat in vad jag ska ge mina päron och svärpäronen och ev mina syskon också.

Johan skulle haft herrmiddag här nästa helg, men det verkar som om hans vänner sviker så jag vet inte... Blandade känslor. Jag tror min gubbe skulle behövt en kväll med gänget - men samtidigt så är det ju rätt skönt att kunna vara hemma istället för att bli förvisad med Alice en kväll :P Jag ska inte klaga... Fick en underbar kväll igår med mina kollegor. Jag körde hemåt strax innan midnatt när jag insåg att de flesta andra äldre hade trillat vidare och krogen började fyllas med småttingar. Jag börjar bli gammal. *suck*

"Man vet att man är gammal när man tar med sina orkidéer på krogen!"

Jag behövde den där kvällen. Även om jag inser idag att jag ännu mer hade behövt vara hemma och städat... Fredagskvällen är ju min städkväll. Nu är hela lördagen åt helvete istället för jag ska städa. Utom nu, när jag latar mig här. Alice har somnat så jag vill inte störa henne. Stackarn har ögoninflammation och mår inte helt bra... Nutte liten.

Nä, nu finns inga mer ursäkter. In i dimman! Fram med skurmoppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0