Tandläkarskräck

Är man mamma så är man. Då är det bara att svälja sin skräck och masa sig iväg till tandläkaren... Hur ska jag annars kunna ta dit Alice i framtiden om jag själv vägrar?

Det blev fjärde gången på några månader som jag gick dit nu... Första gången var bara undersökning, sen har jag varit två gånger till tandhygenisten och idag var det dags för det fasade lagningsbesöket hos tandläkaren. Det gick bra. Det kändes inte ett dugg. Min tandläkare är lite speciell med jag måste erkänna att hon är duktig. Dock slog jag bakut när hon erbjöd sig att laga två tänder på samma dag. Icke! Jag vill dela upp det. För psykets skull.

Och plånbokens.

Har två små hål kvar att laga samt en gammal lagning som lossnade (för typ 6 år sedan)... Och så ska de dra ut min ena visdomstand. Ja, det är illa. Man får dock skylla sig själv om man väntar nästan 7 år mellan besöken.

Nu har jag ett besök till före jul... Nästa vecka, den femte. Då ska de laga fyra-ettan :P Inte för jag har en aning om vilken tand det är, och jag har ingen tandvärk... men skit samma. Den behöver tydligen lagas och då är det bara till och gapa! Sen blir det ett besök fredag den 13 januari. Då drar vi visdomstanden! Huuuu. Men tandläkaren säger att rötterna växer rakt och att det läker bättre uppe i munnen, så det ska inte vara så farligt. Jag får väl tro på det. Har ju dragit ut 4 tänder innan när jag fick tandställningen... Men då var jag 14! Minns dock inte att det var brutalt otäckt.

Så är det en dubbellagning den 27e januari. Två tänder alltså. Om ekonomin tillåter. Återstår att se. Stackars Johan får jobba sig halvt ihjäl för att jag ska få fina tänder. Tänk, vad skulle jag gjort utan honom!?

Haft tandvärk förmodligen.

Kommentarer
Postat av: Mormor Bettan

Lycka till hos tandplågaren det går säkert jättebra, alltid jobbigast innan man väl sitter där och gapar.

Jag håller tummarna för både plånboken och munnen

Kram från mormor

2011-11-29 @ 21:59:57
Postat av: Lairama

Lider med dig... Att sitta i tandläkarstolen med tandläkarskräck är fruktansvärt.

Men det är skönt efteråt och så känner man sig så duktig :)

2011-11-29 @ 22:00:02
URL: http://lairama.wordpress.com
Postat av: Mormor Bettan

Lycka till hos tandplågaren det går säkert jättebra, alltid jobbigast innan man väl sitter där och gapar.

Jag håller tummarna för både plånboken och munnen

Kram från mormor

2011-11-29 @ 22:00:19
Postat av: Amy

Jag har dragit ut båda visdomständerna i överkäken och det kändes inte ett enda dugg. Det var helt utan bedövning dessutom för rötterna sitter liksom inte fast i nåt där uppe. Så tänderna är i princip lösa. Inga problem alltså! :-D

2011-11-30 @ 09:57:10
URL: http://hannahsmorsa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0