Mörker

Ingen el, inget vatten. Man vet att man är supermamma när man sitter i stearinljusets sken och kokar välling på elden i öppna spisen. Glad att vi tappade upp vattenflaskor!!

Nu ska jag sova. Med ett öga öppet så inget händer min dotter inatt, när det blåser så träden bugar. Vi får väl se imorgon om jag tar mig till jobbet i tid eller om det blir läge att röja träd från vägen först. Det är nackdelen med hus på landet.

Fördelen är att de få grannar vi har (en bit bort men ändå) äger stora traktorer och andra saker som man kan ha nytta av om man inte tar sig fram.

En annan sak som måste fixas före jobbet imorrn är taket. Det brukar alltid fara några plattor när det stormar och då denna stormen sägs vara extrem så räknar jag nästan med det. Knakar och smäller lite på taket, misstänker att vindskenan också har det jobbigt inatt.

God natt alla! På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0