Mmmm

Eftersom trafikverket inte anser att det här kan hända någon om de inte bor i tätbebyggt område... och då vi har staket och vägen, trots allt, är fem meter bred (jag vet inte om de någonsin kört i 70 och mött en tröska där vägen bara är fem meter bred... Men de påstår att det ska gå)...

...så blir det inget farthinder på vår väg i år. Inte någon sänkt hastighet heller.  

Ja, jag läste också att chauffören hade fått hjärtstopp och det var det som orsakade olyckan... Men vad jag vill påpeka är att så stora fordon kommer med otrolig kraft och då stoppas de INTE av en liten vägg eller några staketstolpar.

Han Juholt har uttalat sig idag också. Han säger att han "känner ett starkt stöd". Jag undrar VAR han känner det...? För sist jag kollade så var han den mest avskydda politikern... I Sverige iaf. Till och med Åkesson hade fler som kände förtroende och då är det illa. För Juholt. Inte för Åkesson... För honom känns det säkert bra.

Så slutligen vill jag bara uttala mig om folk som inte kommer i tid! Folk som inte ens kan ta sig an och komma i tid till de viktigaste händelserna... Javisst, jag kan också vara sen ibland - men de flesta av oss känner någon som ALLTID är sen. En sån som man lika gärna kan stämma träff med en halvtimme tidigare än man själv går dit, och man är ändå före dem. Hur svårt kan det vara!? Om jag för det mesta är i tid - FAST JAG HAR SMÅBARN, så kan det inte vara så svårt att hinna utan barn och med bil... Det finns inga ursäkter kvar. "Jag skulle fixa håret" är inte okej som ursäkt tycker jag. Jag tänker sluta vänta på dessa människor. Mitt liv är för kort för att vänta på någon som inte ens kan vara vän nog att komma i tid. Nästa gång en av dessa (ja, jag har faktiskt mer än en sån i min bekantskapskrets) kommer sent så kommer jag ha försvunnit redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0