Spirit of booze

Kristianstads slogan är ju "Spirit of food" men med tanke på absolut-fabriken och nu även ett bryggeri (och gud vet hur många hembrännare...) så vore det kanske lämpligare att ändra sloganen till "Spirit of booze" ?

Inne på andra arbetsveckan. Det går riktigt bra på jobbet och med tanke på att dottern lever och ser glad ut så antar jag att det går riktigt bra här hemma också. Givetvis saknar jag min lilla solstråle, men det är i ärlighetens namn rätt skönt att komma iväg också. Tur jag har ett bra jobb som jag älskar! Eller tur och tur... Med ett högt studielån och många timmars hårt arbete så är det minsann inte tur - det är grym skicklighet!

Hemmet är kanske inte fullt så välstädat som jag föredrar det, men vatusan - lite skit i hörnen är ju bättre än ett rent helvete. Det är inte hälsoskadligt iaf, jag får ha det som min smärtgräns. Tänkte göra ett ryck på söndag och rensa garderoberna på gamla och för små kläder... Då finns risken att jag städar båda sovrummen ordentligt i rena farten.

Dessutom ska hunden få sig en genomborstning för hon fäller nu, OTROLIGA mängder!

Trädgården håller på att få sig en upprustning nu först. Johan röjer och grejar där ute och det senaste projektet är att måla om våra uteplatsmöbler... De ska bli svarta nu. Så har vi köpt nya dynor till dem och en dynbox så de har en plats att bo på när de inte används, så det inte blir som med våra gamla dynor som till slut var ute för jämnan och blev förstörda. Nya dynorna är förresten grymt snygga!! MYCKET nöjd med det köpet!

Shoppade lite annat samtidigt som dynorna. Ett par fullvuxna smultronplantor så Alice ska få lite smultron i sommar, en barnpool till trädgården och ett parasoll som hon kan sitta under när vi är på stranden. Johan köpte dessutom en ny "leksak" - en högtryckstvätt... Så nu har han tvättat altanen så den är superfräsch och fin.

Ja, för ni ska inte tro det blir sommar ifall inte nån sätter fart... Och nu har vi satt fart, så nu är det nog sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0