Mera svar

Sofie om Frågestund!!:

Hur fick ni Alice att börja äta ur flaska?
Det kan jag tacka hennes morföräldrar och moster för... De kämpade på som attan när vi var uppe och hälsade på och trugade även på nätterna (när jag själv inte har orkat ta den striden innan då jag aldrig fick sova en hel natt och därför var SKITtrött)... Dock fick jag helt ge upp amningen då, eftersom Alice inte kunde växla emellan. Lite synd då målet var att amma till 10 månadersdagen, men sånt är livet.
Länge sedan om Frågestund!!:
Det är ju länge sedan vi fick se lite bilder nu. Kom igen!
:) Ja, det var kanske en stund sen... Får väl lägga in lite ikväll.
Jonas om Frågestund!!:
Vad var det viktigaste din man gjorde på förlossningen när erat barn skulle födas? Det är snart min tur.
Kul att någon manlig läsare för ovanlighetens skull hör av sig! Det viktigaste Johan gjorde på förlossningen var att han var där. Vi hade storslagna planer om hur han skulle massera, peppa, andas och styra upp det hela - men när det väl kom till kritan så gick det så fort att vi inte hann allt det där. Han stod på min vänstra sida och undvek mina slag efter honom samtidigt som han höll en monitor på magen som de inte hann fästa på annat sätt.

Däremot vill jag åter påpeka hur viktig han var för mig på bb. Se ditt barns mamma, hör henne - för den första tiden är alla så fokuserade på barnet att hon hamnar lite i skymundan och det är så lätt att missa att hon faktiskt mår jättedåligt. Du är den som känner henne bäst (iaf så var det så här) och den som måste slå larm om du ser att allt inte står rätt till med henne.

I övrigt - bara njut. Det är en upplevelse du aldrig kommer glömma!
Anonym om
Frågestund!!:
Finns det en father of alice med i bilden och hur ser han då ut? Vem är Alice mest lik? Kan inte han gästblogga så vi får lära känna honom också?
Haha, ja det finns en Father of Alice... Min kära make Johan som jag ändå tycker att jag skrivit om en hel del här... Men det förstås, nu för tiden är det ingen garanti att pappan är den man man lever med 9 månader senare...

Alice var mest lik sin far när hon föddes men börjar nu likna sin mor allt mer. Bild på Johan kommer kanske här nedan.

Han har ju faktiskt gästbloggat!! HÄR!
Sen har han lösenordet hit, så bli inte brydda om han en dag gör karriär som mammabloggare ;)
moster moa av den bästa sorten ;) om Första fem svaren::
hej syster :') tänkte bara fråga kommer ni i midsommar ? :)
Jajjemen! The Mattissons anländer till härliga Härnösand på torsdagsmorgonen!
Här kommer utlovade bilder:


Lilla snigel akta dig...


Sommarfin liten brutta!


Jättestor "playdate" i parken... Barnteater!!


Alice fick ett helt grabbgäng att leka med


Levi löste problemet med den nersölade filten... Han agerade dammsugare!


Konsten att åka gåvagn!


Leker stillsamt på köksgolvet med en gammal colaflaska... Mammas hjärtegull!


Finns en vackrare tös!? Knappast...


Johan bygger altan och Alice provar nya plaskpoolen...


Räcket har börjat komma upp... Ja, medan jag skriver detta håller den faktiskt på att färdigställas!


Alices farmor och farfar hjälpte Johan att bygga på altanen så efter ett dagsverke så grillade vi korv...


...och åt lite hallonmousse


I lördags träffade vi lite vänner och matade ankor i parken...


Sen tog Alice vagnen och drog


Näää... hon gick bara till lekparken för att gunga lite!

Det var allt!
Ha de!


Kommentarer
Postat av: Mormor Bettan

Åh vad härligt att ni kommer redan på torsdag morgon, då får vi ha Alice för oss själva och ni kan ta en tupplur några timmar, kan vara skönt efter er långa resa.Längtar redan.

Vad Johan har varit duktig, altanen ser verkligen fin ut.

Vad duktig Alice har blivit, stora tjejen, hon går nog för fullt när ni kommer.

Kram, kram

2011-05-24 @ 10:52:35
Postat av: Amy

Bra svar du gav till pappan som kommenterat. Jätteviktigt att inte glömma bort mamman. Kände också lite av att det bara var bebisen som stod i centrum, men jag hade en bra vän som helt rakt och ärligt (som bara hon kan) ställde frågan hur JAG mådde. Det värmde minsann. Jag hade inga problem med depressioner eller liknande men det kändes ändå viktigt att någon såg MIG och att jag är en EGEN person också.

2011-05-25 @ 16:00:28
URL: http://hannahsmorsa.se
Postat av: Brita

Gaaaah! Hon börjar bli för stor! Det är inte okej! Hon måste vara lika liten som jag minns henne.

2011-05-25 @ 22:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0