Mammas skumtomte!

Jajjemen... Idag har mammas lilla skumtomte (helt klädd i blekrosa) varit trött och redan somnat... Vilket ger en trött och hårt arbetande mamma chansen att iaf bjuda på ett litet blogginlägg!

Lyssnar mycket på radio på dagarna nu när jag jobbar... Och självklart har genusdebatten slagit till även där - MEN! Tack och lov har min radiokanal samma sunda uppfattning som mig! Lite skönt att höra att där fortfarande finns vettigt folk kvar i landet!

"Kan det kanske vara så att små tjejer gärna leker med dockor av en medfödd typ av modersinstinkt...? Eller bara för att DE KÄNNER FÖR DET!?"

En fråga värd att tänka på tycker jag. 

Sen vill jag åter slänga en påse skit på alla som klankar ner på hur vi klär vår DOTTER!! Jag kommer INTE sluta klä henne i klänningar nu i sommar eller sluta säga att hon är söt bara för att ni har svårt att framhäva er. Vill ni klä era barn i enbart "neutrala" färger och aldrig klänning så FINE, gör det - men ge tusan i att lägga er i min och Johans uppfostring av VÅR DOTTER. HON är ingen "hen"... Jag tycker det borde vara mer kränkande att kalla sitt barn höna (hen) än flicka. DÄR kan vi snacka nedtryckande.

Här hemma har vi en sund bild på mänskligheten, något som vi kommer att lära vår dotter utan att ta ifrån henne rätten att vara flicka. Och klänningar is the shit nu på sommaren när det är varmt! ÄLSKA dem som finns på HM, med matchande små ank-stjärts-trosor!!!

Har plågats av en tvådagarsmigrän. FRUKTANSVÄRD smärta faktiskt... Har bara haft korta och rätt lindriga anfall medan jag var gravid och ammade, men nu gör den sig påmind. Dock har jag varken råd, tid eller vett att stanna hemma när det är som värst - nej, nej! Jag jobbar på!

Dagen spenderades på skånes västra sida igen. Vackert! Teckomatorp. Vill dock dissa den muppen som startar massa bränder där för det är ju en i övrigt så fin liten by!!

"Ring polis om DU ser något misstänkt" står det överallt... Och vad räknas då som misstänkt? Att två alkoholister sitter och ljuger utanför ICA? Killen som satt i ett gathörn och headbangade till arabiska toner? Att det står en övergiven bil med sopsäckar över sätena strax utanför byn och att det hänger kläder i träden?? Att där är hutlösa priser på frukostfrallor? Ordet "misstänkt" är relativt. Jag har bara ringt polisen en enda gång idag... Men inte polisen i Skåne... Jag ringde dotterns gudmor för att snacka lite skit på lunchen.

Hmm... Har faktiskt inte så mycket mer att berätta... Skulle väl vara att jag är grymmers sugen på nachos och cola. Ja, så där supersugen att jag lätt skulle kunna cykla ner till Everöd och köpa det... Men Alice sover så det går inte. Johan är och golfar. Jag får väl sitta här och bara drömma om hur gott det hade varit.

Barnbidrag på fredag. Fint. Då ska vi shoppa våtservetter och lite annat sånt praktiskt. Jo, klart vi har ett sparande till tjejen också! Men dit går inte barnbidraget. När hon fick sitt personnummer så var vi snabba att öppna ett eget konto till henne som jag och Johan inte kan ta ut ifrån... Där trillar det in en bestämd summa från våra löner varje månad samt presentpengar (exempelvis de hon fick när hon föddes, döptes och i julklapp). Bruden är redan rätt rik :)

Kommentarer
Postat av: michelle

nä men!? inga kommentarer ifrån arga feminister ännu? haha! jag håller med dig, om dem vill uppfostra lesbiska krigare med hår under armarna så är det ju upp till dem. Vi uppfostrar fina flickor med massor av självförtroende som kan erövra världen MED högklackat och klänning om dem vill. Att bejaka sin kvinnliga sida betyder inte att man är nedtryckt i skiten och "finner" sig i männens värld. Min dotter är min prinsessa så länge jag får bestämma, och den dagen hon SJÄLV vill ta på sig en ninja turtels tröja ska hon få det och då kommer jag dessutom bara tycka hon är cool! Och angående det där med att flickor vill leka med dockor tror jag är en naturlig instinkt i träning inför framtiden. För som jag sagt innan, vi ÄR olika. Männ o kvinnor, med olika egenskaper och olika hjärnor. Thats it! jag tycker det är bra att vi försöker lära männen att ta mer ansvar och bli bättre föräldrar, men lets face it- vi kvinnor har de i blodet. Och om vi nu ska träna bort den naturliga instinkten för att vi kvinnor ska bli mer "manliga" i denna moderna regnbågsvärld.. stackars barn!

2011-05-18 @ 22:08:22
URL: http://rosenstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0