Idag...

Idag har jag jobbat. Jag har faktiskt varit FÖRBANNAT EFFEKTIV!! Ni anar inte...
Faktiskt hunnit två dagars arbete på en dag idag! Ja, jag var ju så illa tvungen eftersom jag satt fast på verkstad en stund igår och inte hann allt jag skulle då... Och när jag ändå var igång påbörjade jag nästa veckas arbete också!

Idag har jag åkt på den här vägen på österlen:

Fruktansvärt vacker omgivning, som liksom alltid inte ges rättvisa med mobilkameran utan måste upplevas.

Gick in på Bo Ohlsson i Tomelilla på lunchrasten och köpte den här till min dotter:

Hennes första egna båge! Iof hann jag inte käka lunch eftersom jag drog in en runda på varuhuset, men när hon provkörde den nu ikväll när jag kom hem så var det 100% värt att hoppa över en måltid för! Åh, vad hon tyckte det var kul att gunga!!

Mer idag då... Hmmm... Dagens middag!!

Grillat kött, grillade vårprimörer och lite sallad... Nam nam!

Och här får ni se rampen som Johan byggt så vi kan dundra barnvagnen upp på nya altanen... Nästan klart! Bara lite småfix och städning kvar nu!


När vi röjt upp lite (vilket jag inte fotat, så ni får tänka bort allt skräp där...) och monterat prasoll och planterat klätterväxter, så byggde vi ihop den nya sandlådan med bänklock... Den har jag inte heller fotat, så jag "lånar" en bild från hemsidan som tillverkar dem:


Den ser ju ut så även om det är jag som snickrat ihop den... Svårt att misslyckas. Mycket nöjd iaf... Ska gräva ner lite markduk på lördag och hälla i sanden som Johans pappa har fixat. Det blir kanoners!


Slutligen!
En idolbild på mother AND Alice! För det är ju ändå så de flesta dagarna slutar; Jag och Alice tillsammans igen!


Ja, det var min dag... hur har eran sett ut??

Kommentarer
Postat av: Mormor Bettan

Vilka sötnosar, min dag började med att regnet smattrade på rutan, blir inget uteväder idag, men det finns en del att göra innomhus också. Vi har varit på torpet några dagar och klippt gräs och rensat rabatter, så nu ser det riktigt prydligt ut där. Vi åker upp dit igen på lördag eller söndag hoppas då på sol och varmt så man kan ligga och slappa och ha det skönt. ha en bra dag och en härlig helg, kramar från oss i H-sand

2011-05-27 @ 09:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0