Föredettaförbud!

Detta är en uppmaning till släkt och vänner! Och inte bara min släkt och mina vänner... Utan alla som är släkting eller vän till någon, vem som helst!

SLUTA prata om er släkting/väns EX varenda förbannade gång ni träffar henne/honom med dennes nya partner!! Jag förstår verkligen inte varför det förflutna måste dras upp varenda gång!? Förstår ni verkligen inte att det är ungefär lika kul att höra på för personens nuvarande partner som att peta in tältpinnar i ögonen??

Alla samtal som börjar med kommentaren "Kommer du ihåg när du och den där som du var tillsammans med förut..." bäddar för att någon ska känna sig obekväm. Och varför vill man framkalla såna känslor när man sitter och ska ha en trevlig kväll?

Är tårar värda mer än skratt?

Jag utlyser härmed föredettaförbud i detta hemmet... Så om ni vill ta en fika och slippa prata om alla korkade jädra rövskallar till ex ni har så kan ni komma hit!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Håller med. Det ska alltid ältas! Följer ditt exempel och lyser även jag ut föredettaförbud i mitt hem! Den gäst som drar upp ämnet åker ut!

2011-05-30 @ 21:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0