Trafikverket meddelar...

...Att jag inte får slå ner stolpar mellan Alices rum och vägen... Stolpar som skulle stoppa bilar från att köra in i hennes rum... För de skulle stå på trafikverkets vägkant och det är tydligen ett problem för dem (varför vet jag inte då de inte ska stå PÅ vägen utan bredvid...).

Det är heller inte aktuellt med sänkt hastighet, fartkamrera eller farthinder - vår väg är inte tillräckligt trafikerad eller olycksdrabbad. Inte ens om jag är villig att bekosta det.

Kort sagt har jag, efter samtal med trafikverket, ett meddelande till alla som kör förbi här:

Kör gärna ännu snabbare (de 120 ni håller är ju mesigt långsamt kom igen!!), det är okej om ni råkar sladda in i vårt hus och då i synnerhet så ni kör igenom väggen och dödar min dotter. Glöm inte att gasa på så ni spränger ljudvallen. Lastbilar får gärna ramma vårt staket lite oftare också, det gör inget om ni kör ner det och råkar träffa hus, bil eller människor på gården. Trafikverket vill nämligen gärna ha det på sitt samvete.

Jag är mycket irriterad just nu.


Kommentarer
Postat av: michelle

typiskt myndigheter...

2011-03-11 @ 20:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0