Svar på tal

"Johanna om Lite bloggtorka:

Mja, tivolibadet i K-stad har 28 grader i övrigt vatten, ca 30-31 i barnbassängen och i varmvatten är det 37-38 grader och barn under 1 år ska helst bada i vatten som är varmare än 34 grader."

Jo, men så ska ju barn helst ligga på rygg, äta finfördelat tills de är åtta månader även om de kan tugga och man får helst INTE börja med napp på bb för då sabbar man amningen ;) Dessutom är det 33 grader den här veckan som gäller (två grader över vad tivolibadet håller)

Nej, allvarligt talat. Jag har pratat med väldigt många och det ska inte vara några som helst problem att bada i vanliga barnbassängen på tivoli med en 6-7 månaders unge. Fick dock klara intruktioner om att inte duscha henne innan, så hon fryser mellan duschen och bassängen (det är ju en bit... och där drar det kallt som fan!). Är rätt många som går och badar där och det fungerar utmärkt, så jag tror inte Alice är ett undantag.

Sommartid badar man ju i havet och där är minsann inga 30 + grader i vattnet... Men jag tänker ändå åka dit och låta Alice plaska om hon vill så snart sommarvärmen kommit. Vill hon så vill hon... Vill hon inte, så har hon en av sveriges största sandlådor att käka upp istället. :)

Får jag ett barn till så kan ni ge er tusan på att den ska få napp på bb... Jag skiter i vad de säger - jag håller på att gå under här hemma nu för Alice visar inga som helst tecken på att ge upp sitt tutt-suttande. Hade hon bara varit tvungen att ta flaska iaf 1 gång/dag så hade det säkert gått bättre. Så får jag fler så ska jag vänja in dem med det från dag 1!

Fler barn? Ja... kanske. Det är ju det finaste jag kan ge min dotter... Ett syskon. Vill ha rätt tätt mellan dem dock... Så de har lite glädje av varandras sällskap (jag har 9 år till närmaste syskon så jag hade ingen direkt glädje av dem under min uppväxt, men jag ser hur de har glädje av varandra!)

Johan är inte helt emot tanken så vi får se vad som händer.

Moa: Får vi fler så får ju du också vara med när den föds... ;) Avskräckande javisst!


Kommentarer
Postat av: moster moa av den bästa sorten ;)

SKAFFA FLER BARN !!!!! :D

2011-03-02 @ 16:28:59
URL: http://blogg.passagen.se/mostermoa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0