Svar på tal

Anonym om Att sluta amma:
Men hur gammal är di ndotter? Du kan ju fortsätta amma länge, WHO rekommenderar ju upp till 2 år. Om ni båda trivs med det, varför sluta?=)
Hon är precis fyllda 7 månader... Problemet är dels att hon har sex sylvassa små tänder som piercar mig när hon av någon anledning biter ihop och dels så är nedtrappning av ammningen ett tappert försök att få henne att ta flaska istället... Men vi stressar inte, nu har vi tagit bort ett par måltider och ersatt med annat så nu får vi se hur det går. Skyndar långsamt...

Kommentarer
Postat av: Malin

Uuuuh....2år? Läskigt.

2011-03-15 @ 20:51:51
URL: http://mammalijn.blogg.se/
Postat av: michelle

2 år tycker jag är för länge, jag tycker det hade kännts konstigt att amma en 2-åring som både går o snackar. Men jag tror WHO rekomenderar det frammförallt med tanke på U-länderna, där dem inte alls har det utbudet på näringsrik barnmat, välling mm som vi västlänningar har.

2011-03-16 @ 13:38:10
URL: http://rosenstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0